Vi već znate da je programiranje nova pismenost, koja se može usvajati od 6. godine!
Sa Scratch Jr mala deca (6-7 godina) mogu da programiraju svoje sopstvene interaktivne priče i igre. Tokom procesa oni uče da rešavaju logične zadatke, da izrađuju projekte i kreativno izražavaju svoje misli na kompjuteru.
Čas je u formi igre. Česta promena vrste aktivnosti, mnogo kretanja, igara u timu, individualno eksperimentisanje sa kompjuterom, rad u paru i u grupama.
Rad za kompjuterom je 30% vremana, ostalih 70% su varijacije sa igrama za razvoj 4 veštine (kreativnost, komunikacija, timski rad, kritičko mišljenje).
Na svakom času sa grupom (8-12 osoba) radi nastavnik i asistent sa pedagoškim iskustvom.
Rezultat modula je sopstvena interaktivna priča ili igra, koju je stvorilo dete, sa više serija ili nivoa, sa likovima koje je dete izmislilo, sa pričom i sižeom, koju može da pokaže prijateljima i porodici
Scratch Jr je okruženje programiranja sa razumljivim interfejsom i šarenim dizajnom, zahvaljujući kome će kodiranje za mlađe učenike postati lak i zabavan proces.
Ovaj program-konstruktor, izrađen za personalne kompjutere, Android- i iOS-tablete, odgovaraće i najmlađima – vaše dete će izučiti osnove programiranja i dizajna, čak i ako još uvek nije naučilo da čita.
Modul Scratch Jr u SajberŠkoli KIBERone otvoriće masu mogućnosti: deca će crtati u grafičkom redaktoru, smišljaće sižee i samostalno će po njima praviti interaktivne priče, igre i animacije.
Specifičnosti modula „Osnove programiranja Scratch Jr“
Program modula za izučavanje Scratch Jr u Prvoj Međunarodnoj SajberŠkoli izrađen je uz učešće ruskih i inostranih profesionalaca u IT sferi specijalno za decu. Na časovima neće biti nikakvih složenih matematičkih formula i dosadnog višesatnog rada. Deca će se u formi igre upoznati sa pojmovima koraka, koordinata, funkcija, sekvencijalne, ugnežđene i beskonačne petlje i dr, a takođe
Pod rukovodstvom iskusnih nastavnika deca će početi da kodiraju u Scratch Jr: uz pomoć premeštanja i spajanja grafičkih blokova, na kojima su sve radnje označene simbolima, oni će oživeti likove, nateraće ih da hodaju, skaču, plešu, govore i pevaju. A menjajući simbole u uređivaču Paint, oni će moći da dodaju zvuk svojim glasom i da ubacuju svoje fotografije.
Modul se sastoji od 5 časova, na kojima će deca:
Rezultat svakog časa je igra, razglednica, animirani film ili interaktivna priča, koje je stvorilo dete i koje ono može da podeli sa prijateljima i porodicom preko e-maila ili nekog mesindžera.
Časovi programiranja u Scratch Jr u našoj SajberŠkoli takođe doprinose: